Nog een kleine week

17 juli 2014 - Linschoten, Nederland

Welkom op ons reisblog! We hebben toch maar besloten om een verslagje bij te houden van onze avonturen in Indonesië. Vooral om alle indrukken niet te vergeten, en alle verhalen en foto's te delen met iedereen die mee wil lezen. Wil je op de hoogte blijven, meld je dan aan voor de mailinglijst!

Voorpret
We hebben al maanden voorpret. Dat is begonnen bij een enthousiasteVaccinatie Laura Laura, die natuurlijk nog wel een laatste keer met ons mee wilde op vakantie als we een verre reis gingen maken. Maar ook bij de GGZ in Utrecht om inentingen tegen alle enge beestjes te halen. Ook de ontbrekende rugzakken zijn voor iedereen aangeschaft. Jetske moest wel even proefwandelen. Nu we bezig zijn met het verzamelen van alles wat we mee willen nemen, worden we intussen lekker gemaakt door de Whatsapp-foto's van Hidde en Barbara vanaf Bali. Yeeahh, Indonesia here we come!

Ons reisplan
We vertrekken op dinsdag 22 Juli om 13.30 vanaf Amsterdam met vlucht CZ 308 van CHINA SOUTHERN AIRLINES naar GUANGZHOU (CHINA). We komen daar om 06:50 lokale tijd aan. We hebben dan alle tijd om chinees te leren. We vliegen pas om 17 uur door naar JAKARTA CGK (INDONESIA) met vlucht CZ 387, waar we om 20:50 aankomen. De eerste 2 nachten hebben we geboekt in hotel ibis Jakarta Senen. Daarna zien we weer verder.

Brrr....met verbazing volgen we vanavond het nieuws over het neergeschoten toestel van Malaysia Airlines, een Boeing 777. Onderweg van Amsterdam naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur en daarna ook door naar Jakarta. Een vrijwel zelfde route als wij grotendeels ook zouden vliegen.