D-day

22 juli 2014 - Schiphol, Nederland

Bloemenzee MH17We zijn er klaar voor. Altijd toch weer een berg werk om op vakantie te gaan. Om half 10 opgepikt door Scot. Op Schiphol ligt bij hal 3 een enorme bloemenzee...wat een tragedie..brrr. Met een beladen gevoel hebben ook wij bloemen gelegd en het condoleance register getekend bij het herdenkingspunt op Schiphol.

Heel indrukwekkend en erg aangrijpend, een enorme bloemenzee met emotionele teksten en fotoś van degenen die zijn omgekomen bij de vliegtuigramp boven Oekraine. Toch wel een vreemd gevoel om dan zelf zo het vliegtuig in te stappen.

Zo bagage ingechecked via zo n hondehok-apparaat en aan de koffie met appelgebak. Ward heeft Laura gebracht, en heeft nu alle tijd om met vrienden te gaan stappen. We vertrekken met een half uurtje vertraging richting Guangzao, onze tussenstop in China. Met name na zoń vier uur vliegen realiseer je je dat het hier voor de inzittenden van de MH17 eindigde waar wij rustig doorvliegen ...

Om half zeven lokale tijd komen we in Guangzao aan waar we de hele dag hebben om de luchthaven maar ook de Canton Tower, downtown, te bezichtigen. Een vernuftig stukje bouwwerk ontworpen door twee Rotterdamse architecten.
Het is behoorlijk warm en de vieze smog die doet ons besluiten toch maar weer terug te keren naar de luchthaven. Hier vertrekken we om 17:00 uur richting Jakarta. Na alle imigrasi-stempels te hebben opgehaald pikken we de rugzakken op die boven-verwachting prima zijn doorgestuurd. Een wat dikkige taxi-chauffeur pakt ons gelijk vast als we de luchthaven uitkomen. Het onderhandelen s begonnen. Na wat prijsvergelijk toch een middenweg gevonden. Leuke man met aanstekelijke lach. In het IBIS hotel nog even regelen dat we toch echt met zń 5en willen slapen ipv de 2x2=4  kamers. Het was een lange  reis, maar we zijn er....welterusten.