Balinees paradijsje

25 augustus 2014 - Banjar, Indonesië

Alle verhalen over Bali kloppen zeker. Wat een goddelijk eiland om de vakantie af te sluiten. In deze laatste week doen we heel veel...veel zonnen, zwemmen, lekker eten en we doen heeel veeel niks. Daarbij kan je nog heerlijk genieten van de zonsopgang met Balinese vissers die met hun boten de zee op gaan. Of de visser die met z'n werpnet de sprot uit de branding vist. Zo heeft ook de zonsondergang z'n charme, waarbij de kinderen spelen in de zee. En vervolgens worden we opgepikt door de driver om heerlijk te gaan eten in Spice Beach Club in Lovina.

Snorkelen
DSCN0556Vanwege ons drukke niks-programma hebben we de dolfijnen laten vervallen. Die hebben we tenslotte al tijdens eerdere reizen gezien. Maar het snorkelen zeker niet. De 3-sterren-plek hiervoor is Menjangang Island in het westelijke puntje van Bali. We werden hiervoor om 9 uur opgepikt door de Sunrise-driver, we stapten in bij 4 Spaanse meiden die met de brommer Bali aan het verkennen waren. Op de vraag waarom ze voor Bali kozen, bleek dat de prijs voor de vliegticket doorslaggevend was. Na 1,5 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming waarbij we met de typisch blauwe bootjes nog een klein half uur later voet aan wal zetten van dit onbewoonde eiland. Een schijnbaar gewoon landschap, maar dat veranderde toen we met onze flippers en duikbril te water gingen. Echt met één woord: FANTASTISCH. Overal waar je keek zwommen prachtig gekleurde vissen; 'Nemo'-clownvissen, maskerwimpelvissen, zeesterren en nog veel meer voor ons onbekende soorten. Alsof je in het Seaworld aquarium in Scheveningen rond mocht zwemmen. Na een nasi goreng lunch voeren we nog naar een andere locatie met nog mooiere combinaties van vissen en koraal. Iedereen vond het fantastisch en dit zullen we niet  snel vergeten.

Weer op weg naar huis
P1190644Vandaag laatste niks-dag. Morgen zitten we om 6 uur in de auto om vanuit Denpasar onze vlucht naar Jakarta te kunnen halen van waaruit we de volgende dag om 9 uur `s morgens richting Nederland vertrekken. Met een tussenstop in Guangzhou landen we naar verwachting met China Southern Airlines, vlucht CZ307, om 6:45 uur op Schiphol.

1. Arie&Ida Vianen:
    26 augustus 2014
    Geniet nog even van deze luxe. Wij wensen jullie een goede reis en zien elkaar zodra jullie thuis zijn.Bedankt voor het vluchtnummer. Groetjes Pa&Ma