Onderweg naar Bogor

25 juli 2014 - Jakarta, Indonesië

S1000037Vandaag door naar Bogor voor o.a. het subtropisch regenwoud en de gibbons. Met 2 taxis komen we aan op het verkeerde station, stomme Michelin gids. De trein naar Bogor vertrekt vanaf een ander station. De Starbucks koffie maakt echter alles goed, en weer even een paar miljoen rupiah pinnen. Vervolgens een rit met 2 taxis kriskras door Jakarta totdat we uitkomen bij Station Manggarai. Het leek niet zo druk, totdat we bij de trein aankomen. Dringen om binnen te komen waar de mannen van de vrouwen worden gescheiden. De mannen passen ter nauwernood in hun eigen wagon en gaanderweg het aantal stations wat we aandoen wordt het ook in de vrouwenwagon flink proppen. Vrijdags gaat iedereen huiswaarts en dan wordt het gewoon vet druk. Een uurtje heen-en-weer schuddend en als aapies hangend aan de beugels komen we aan in Bogor waar t een enome heksenketel is. Het leuke is dat er altijd wel een Indonesier de helpende hand biedt. Zo ook nu een goed Engels sprekende man die ons bij de toerist-information brengt. Daar ontmoeten we Adang, die ons de komende twee dagen gaat gidsen in Nationaal Park Gunung-Haliman. We slapen vanavond nog in Rukun Senior Living, en dat heeft een mooi zwembad maar helaas regent het. Omdat de hotels in Bogor vol zaten zijn we hiernaar uit geweken wat uiteindelijk een resort blijkt te zijn voor oudevandagen. Naast enkele renteniers en ons is er hier geen kip te bekennen. Na prima gegeten te hebben vroeg slapen voor onze excursie van de komende twee dagen. Er zal wel geen internet in de jungle zijn dus even geen berichtjes op het Blog.

1. Eveline:
    27 juli 2014
    Luca vraagt zich af waarom het uitmaakt dat het regent, in het zwembad word je toch wel nat! hij zou gewoon in het mooie zwembad gaan zwemmen!
    Luca is niet van plan om naar Indonesië te gaan toen hij de foto's van het eten zag en hoorde dat het al bij het ontbijt begon met nasi! Hoe houdt Jord zich of gaat hij rijst al lekker vinden?
    Jesse wil jullie mededelen dat hij het erg naar zijn zin heeft in Italië en dat hij hier wel veel zwemt.
    Leuk jullie verhalen te lezen en foto's te zien. veel plezier verder.

Eveline, Hans , Luca en Jesse
  2. Colinda:
    1 augustus 2014
    Hi Eef, Daar heeft Luca wel een punt, uiteindelijk heeft Jord later volop van een ander zwembad genoten. Het zou de `oudjes` alleen maar gestoord hebben in hun rustige oude dag :). Jord is nog steeds niet gewend aan de rijst en kiest toch nog maar voor een cheeseburger waar mogelijk. Ook de kip gaat er wel in ... Jullie nog veel (zwem)plezier in Italie. Grtjs, Colinda